'Door onze partnership dragen we bij aan het verbreden en verjongen van het publiek voor Philzuid'

Magneet

Eigenaren Tim Breur (34) en Clim Thijssen (32) vertellen met aanstekelijk enthousiasme over hun werkzaamheden bij Philzuid. Vijf jaar geleden zijn ze met een aantal losse opdrachten bij het orkest begonnen, maar sinds 2023 is Bureau Magneet het vaste adviesbureau op het gebied van digitale communicatie en beklonken met een partnerschap.

Philzuid sponsoring partner magneet artikel

Het is niet helemaal toevallig dat Bureau Magneet met Philzuid in contact is gekomen. Tim Breur, de oprichter van Bureau Magneet, volgde de opleiding Vrijetijdsmanagement in Breda en hield zich bezig met evenementen in het culturele werkveld. Vanuit deze interesse had hij al diverse klanten in de culturele sector geworven. ‘Dan heb je het bijvoorbeeld over een museum, een poppodium, een orkest en een kunstencentrum’, vertelt Tim. Onder meer de Kasteeltuinen Arcen, Museum van Bommel van Dam en Citymarketing Bureau Venlo mogen zich onder de vaste partners van het bureau rekenen.

Clim Thijssen begon ooit als stagiair bij Bureau Magneet. Omdat Tim en Clim elkaar goed bleken aan te vullen, besloten de twee zzp’ers de krachten te bundelen. Clim vertelt dat het werk van Bureau Magneet bestaat uit het doormeten van websites en campagnes, daar analyses op los te laten en dat vervolgens om te zetten in een pro-actief advies. Ze ondersteunen bij het creëren van pakkende en vooral vindbare content en beheren de socialmediakanalen. Ook het ontwikkelen van websites en het ondersteunen op het gebied van online advertenties hoort bij hun taken. Tim: ‘We houden ons voornamelijk bezig met Facebook, LinkedIn en Google en specialiseren ons écht in het online zichtbaar worden. De klant wordt bij de hand genomen om samen groei te realiseren.’


Quote

'Culturele instellingen kunnen niet meer zonder social media'

‘Culturele instellingen kunnen tegenwoordig niet meer zonder social media’, vertelt Tim. ‘Het is voor nu, maar ook echt voor de toekomst. Het is een jungle geworden en ik hoop dat wij eraan kunnen bijdragen om het een stukje inzichtelijker te maken.’ Via de online mediakanalen kun je gericht je vaste doelgroep bereiken en nieuwe doelgroepen aanspreken. ‘Wat we altijd zeggen is: jongeren zijn de toekomstige doelgroep van Philzuid. Als je die nu al aan je weet te binden, dan ontwikkelen hun interesses zich richting klassieke muziek. Dan ga je nu al die verbinding aan.’ 

Tim en Clim bieden het orkest een belangrijke meerwaarde door hun ervaring met Google Ad Grants. Dit is een programma waarin Google stichtingen met een cultureel maatschappelijk belang de mogelijkheid biedt om gebruik te maken van een gratis maandelijks advertentiebudget. Langs deze weg worden zogeheten culturele ANBI-partijen gesponsord om online zichtbaarder te worden.

Er is een nauwe samenwerking ontstaan met het marketingteam van Philzuid. ‘Wat ik heel fijn vind, is dat ik binnen Philzuid niet alleen maar over keiharde targets hoef te praten, maar juist ook de diepte in kan gaan als het gaat over online marketing en de creatieve kant daarvan’, vertelt Clim.